Rust in het hoofd en vrede in het hart voorkomt dat het omgaan met verlies onnodig zwaar is.
Met onze openingszinnen en voorbeeldvragen bieden wij handreikingen die u helpen om niet alleen het gesprek aan te gaan maar ook om wederzijdse nabijheid mogelijk te maken.
‘Praten met naasten over het levenseinde – hoe moeilijk soms ook – blijkt steeds weer als bijzonder waardevol en verbindend te worden ervaren. Het geeft niet alleen rust in het hoofd en vrede in het hart maar voorkomt ook dat het omgaan met verlies onnodig zwaar is.’
Kent u onze community Leven met sterven? In deze community vind u ook de ‘Kennisbank Sterven’.
In deze Kennisbank Sterven kunt u het gesprek over leven en sterven aangaan, ondersteund door AI-technologie. Wij hebben onze data, publicaties en website-inhoud toegevoegd aan deze kennisbank. Zo kan iedereen in alle rust, op eigen tijd en met eigen vragen in gesprek gaan met onze opgebouwde kennis over sterven en het levenseinde. Niet alleen met vragen over het stervensproces, zoals wat er gebeurt bij het sterven, maar ook over de verschillende lagen van sterven. Sterven is immers niet alleen een fysiek proces; het heeft meerdere dimensies.
SIRE wil met haar campagnes mensen aanzetten tot denken over kwesties die weinig tot geen aandacht krijgen maar dit wel verdienen. Zij stellen een thema ook aan de orde om het bespreekbaar te maken in onze samenleving en te agenderen bij burgers, opinieleiders en besluitvormers.
Zie hier het SIRE persbericht, cijfers en quotes. En hier vindt u de resultaten van onze publieksonderzoeken.
Sinds onze oprichting geven wij aandacht aan sterven en wij zijn blij dat SIRE het thema via hun campagne in de huiskamers brengt van alle Nederlanders. De campagne omvat drie TV spotjes en één voor de radio. Daarnaast is een serie dooddoeners geformuleerd en in beeld gebracht op grafzerken.
Wij zetten daar graag iets naast want hoe doe je dat nu, het gesprek aangaan? Raadpleeg onze handreikingen.
Vindt u het fijn om op de hoogte te blijven, schrijf u hier in voor onze nieuwsbrieven & bulletins.
Twee of drie keer per maand delen wij graag inspirerende content.