#Boekrecensies

Boekrecensie: De kunst van het sterven

Hannie van der Woude, boekrecensent

6 april 2022

< 1 minuut lees tijd

Boekrecensie: De kunst van het sterven

Katy Butler schreef het boek ‘De kunst van het sterven’. Ze noemt het boek een toegankelijke, praktische en integere gids bij het voorbereiden op het einde van je leven. Het boek geeft handvatten om het einde draaglijk te laten zijn. Je speelt zelf de hoofdrol en bepaalt zelf wat je wel en niet zou willen. Zij beschrijft dat het einde geen eenzame reis hoeft te zijn. Elementaire behoeften – zoals eten en drinken, slaap, rust en warmte – zijn belangrijk en daar moet aan worden voldaan. Daar hebben we anderen voor nodig. Is deze behoefte op orde dan kan men zich richten op het emotionele en het spirituele. Dit maakt bij elkaar dat we goed voorbereid zijn op wat komen gaat.

Een boeiend en indrukwekkend boek dat ook voor naasten en mantelzorgers een leidraad kan zijn. In duidelijke woorden en stappen worden de mentale, fysieke en praktische vragen die je zal tegenkomen, beantwoord. ‘De kunst van het sterven’ helpt om niet meer bang te zijn voor wat onvermijdelijk komen gaat. Je leven wordt intenser, rustiger en waardiger, of dat nu om dagen, maanden of jaren gaat. Al met al een boek dat de moeite waard is om te lezen.

Een gids in het proces naar het einde. Het einde wat bij de meeste mensen veel vragen op roept. Een einde waarbij het  belangrijk is dat degene die het ondergaat maar ook omstanders er met elkaar mee kunnen omgaan.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Questions about dying call 24/7 | 0900 393 00 00 | Our general number is 085 76 09 850